Μνημόσυνο πεσόντων στη μάχη της Δημητσάνας 66η επέτειος 31-8-2014

Μνημόσυνο πεσόντων στη μάχη της Δημητσάνας 66η επέτειος 31-8-2014
Τελευταία ενημέρωση 21/02/2022

Τιμήθηκε και φέτος η Μάχη της Δημητσάνας την 30η Αυγούστου 1948
Με την συμμετοχή δεκάδων πολιτών και αποστράτων στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας τιμήθηκε την Κυριακή 31 Αυγούστου 2014 στην Δημητσάνα Αρκαδίας η 66η επέτειος της ιστορικής μάχης, της 30ης Αυγούστου 1948,  που αποτέλεσε την απαρχή για την ειρήνευση στην Πελοπόννησο στα ταραγμένα μεταπολεμικά χρόνια.
Στον Μητροπολιτικό Ναό της Αγίας Κυριακής Δημητσάνης τελέστηκε Μνημόσυνο των 13 πεσόντων ανδρών της Ελληνικής Βασιλικής Χωροφυλακής και των πολιτών που υπεράσπιζαν την ιστορική αυτή πόλη το πρωινό της 30ης Αυγούστου 1948, όταν δέχτηκε επίθεση από Κομμουνιστές αντάρτες. Στην προσφορά της θυσίας των ανδρών της Χωροφυλακής και των πολιτών της πόλεως στην άμυνα αναφέρθηκε ο εφημέριος του Ναού πατήρ Παναγιώτης Βαρδουνιώτης στο κήρυγμα του κατά το Μνημόσυνο.

 Ακολούθως όλοι  μετέβησαν στο Ηρώο της μάχης με κεφαλή της πομπής την διάτρητη από σφαίρες των Κομμουνιστών εικόνα της Αγίας Παρασκευής(στο εξωκλήσι της οποίας έγινε η πρώτη έφοδος των ανταρτών), ενώ τελέστηκε τρισάγιο για τους πεσόντες  ενώ τελέστηκε τρισάγιο για τους πεσόντες. Για μία ακόμη χρονιά έδωσε το παρών ο 92χρονος πλέον τελευταίος επιζών Χωροφύλακας που συμμετείχε στην μάχη κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος από το Σέκουλα Ολυμπίας, που ευχαρίστησε τους παρευρισκομένους και την Ένωση Αποστράτων Αστυνομίας Νομού Αρκαδίας που βοηθούν στην διατήρηση της Μνήμης των Ηρώων υπερασπιστών της πόλεως του Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ και του Παλιών Πατρών Γερμανού, ενώ δήλωσε ότι θα τιμά τους συμπολεμιστές του όσα χρόνια του δώσει ο Θεός.