Μνημόσυνο 30-8-2009

Μνημόσυνο 30-8-2009
Τελευταία ενημέρωση 24/11/2017

ΕΤΗΣΙΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΣΑΝΑΣ 2009
      Με πρωτοβουλία της Επιτροπής Μνημοσύνου τελέστηκε την Κυριακή, 30-8-2009 στον Ι.Ν Αγίας Κυριακής Δημητσάνας το καθιερωμένο ετήσιο μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των Πεσόντων κατά την Μάχη της Δημητσάνας την 30-8-1948 11 ανδρών της Χωροφυλακής και ιδιωτών.
      Στο μνημόσυνο παρέστη ο Πρόεδρος της Ένωσης Συνταξιούχων-Εφέδρων-Παθόντων Ανδρών Ασφαλείας Νομού Αρκαδίας κ. Κωνσταντίνος Π. Χρονόπουλος, Αντιστράτηγος ΕΛ.ΑΣ ε.α, ο οποίος κατέθεσε στεφάνι στο μνημείο των πεσόντων και απηύθυνε σύντομη προσφώνηση στη σεμνή αλλά γεμάτη συμβολισμούς τελετή. Η προσφώνηση αυτή έχει ως ακολούθως:
      «Αποτίοντας ύψιστο φόρο τιμής και ευγνωμοσύνης στην ιερή μνήμη ΣΑΣ, αθάνατοι ήρωες, υπερασπιστές της πόλης της ιστορικής Δημητσάνας, θέλω, με τις ιδιότητες του Προέδρου της Ενώσεως Συνταξιούχων Εφέδρων και Παθόντων Ανδρών Σωμάτων Ασφαλείας Νομού Αρκαδίας και του προέδρου του παραρτήματος Αρκαδίας της Ενώσεως Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, να σας διαβεβαιώσω ότι, παρά το ότι ΕΣΑΣ, που πιστοί στον όρκο ΣΑΣ, στο κάλεσμα της Πατρίδας, εκπροσωπούμενης από νόμιμα και δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις φωνάξατε βροντερά «ΠΑΡΩΝ», όταν ξενοκίνητοι «αδελφοί» (εντός εισαγωγικών) έστρεψαν τα όπλα εναντίον της για να την οδηγήσουν στον «Παράδεισο» του Μπολσεβικισμού και να την καταστήσουν επαρχία της Σοβιετικής Ένωσης, βάλατε τα στήθη σας και θυσιάσατε τη ζωή σας μαχόμενοι για τα πανανθρώπινα ιδανικά ΠΑΤΡΙΔΑ, ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, σώσατε αυτή την πόλη και με τη θυσία σας συντελέσατε μαζί με τη θυσία χιλιάδων άλλων παιδιών της Ελλάδας, να μείνει η Χώρα ελεύθερη και με την πλευρά των ελευθέρων και δημοκρατικών χωρών, ΕΣΑΣ, επαναλαμβάνω, μπορεί να σας ΞΕΧΑΣΑΝ η Πολιτεία και οι Τοπικές Διοικήσεις, ακολουθούσες την πολιτική της μονόπλευρης λήθης- τη στιγμή που οι ολετήρες του Έθνους στήνουν μνημεία και ανδριάντες για εκείνους που αιματοκύλησαν τη Χώρα- εμείς οι συνάδελφοί σας, ως ελάχιστο φόρο τιμής και ευγνωμοσύνης, γιατί μας διδάξατε τι θα πει χρέος, θα τιμούμε τη μνήμη σας με τρόπο σεμνό, όπως αξίζει σε ΗΡΩΕΣ και θα ευγνωμονούμε τους διοργανωτές του μνημόσυνου σας γιατί καλύπτουν το κενό που η Πολιτεία και οι Τοπικές Διοικήσεις, με τις σκοπιμότητες τους έχουν δημιουργήσει.
      Θέλω ακόμη να σας διαβεβαιώσω ότι θα υπερασπιζόμαστε τη θυσία σας και δε θα επιτρέψουμε σε κάποιους αγράμματους, ανιστόρητους, εμπαθείς και καιροσκόπους δημοσιογραφίσκους που σκοπό υπάρξεώς τους έχουν βάλει και με επανειλημμένα δημοσιεύματά τους αξιώνουν, την κατεδάφιση του μνημείου που η Πολιτεία έχει ανεγείρει στην Πλατεία ʼρεως στην Τρίπολη στη μνήμη των πεσόντων 495 Ανδρών της τέως Ανωτέρας Διοικήσεως Χωροφυλακής Πελοποννήσου περιόδου 1940-1949 να υλοποιήσουν τα σχέδιά τους. Δεν θα τολμήσει κανείς να διαπράξει αυτό το ανοσιούργημα.                            ΑΙΩΝΙΑ ΣΑΣ Η ΜΝΗΜΗ

                          (Διαθέσιμες Φωτογραφίες: (α) Πρώτη φωτογραφία: Ετήσιο μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής των Πεσόντων 11 Χωροφυλάκων και Ιδιωτών στη μάχη της Δημητσάνας στις 30-8-1948
                         (β) Δεύτερη φωτογραφία: Προσφώνηση Προέδρου Ενώσεως Συνταξιούχων Εφέδρων και Παθόντων Ανδρών Σωμάτων Ασφαλείας Νομού Αρκαδίας  Αντιστρατήγου ε.α Κωνσταντίνου Χρονόπουλου κατά την κατάθεση στεφάνων στο μνημείο Πεσόντων Ανδρών Χωροφυλακής στη Μάχη της Δημητσάνας, μετά το μνημόσυνο στον Ι.Ν. Αγίας Κυριακής Δημητσάνας)