Διαρρήξεις αυτοκινήτων α λα Χουντίνι (30-12-2015 )

Διαρρήξεις αυτοκινήτων α λα Χουντίνι (30-12-2015 )
Τελευταία ενημέρωση 20/01/2016

Της ΛΙΝΑΣ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ απο την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
 Οπως προκύπτει, η νέα μόδα στον τομέα των κλοπών αυτοκινήτων είναι touchless.

Πριν από λίγους μήνες, μια τέτοια υπόθεση απασχόλησε την αστυνομία. Σε πάρκινγκ πολυκαταστήματος κοντά στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» εντοπίστηκε 38χρονος από τη Βουλγαρία, ο οποίος είχε στην κατοχή του ένα ειδικό τηλεκοντρόλ που «αντιγράφει» το κωδικό σήμα του κεντρικού κλειδώματος θυρών αυτοκινήτων, το οποίο μετά ξεκλειδώνει τα οχήματα «αναίμακτα».

Το προηγούμενο διάστημα, ανάλογες καταγγελίες είχαν κάνει στο τμήμα ασφαλείας του αεροδρομίου πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων που είχαν διαπιστώσει κλοπές αντικειμένων που βρίσκονταν στα αυτοκίνητά τους χωρίς αυτά να εμφανίζουν ίχνη διάρρηξης. Μάλιστα, τα έβρισκαν κλειδωμένα κανονικά.

Οι Αρχές έχουν εντοπίσει και άλλες τέτοιες high tech σπείρες. Μία εξ αυτών δρούσε στα βόρεια προάστια της Αθήνας και χρησιμοποιούσε εξελιγμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και λογισμικό που παρακάμπτει το ηλεκτρονικό σύστημα ακινητοποίησης του αυτοκινήτου (immobilizer). Η συγκεκριμένη ομάδα είχε έτσι κλέψει τουλάχιστον 28 αυτοκίνητα από την Κηφισιά, την Πεύκη, τη Νέα Ερυθραία και τις Αχαρνές.

Στο εξωτερικό

Στην Ελλάδα, τα περιστατικά είναι ακόμα λιγοστά – αναλογικά, τουλάχιστον, με τον συνολικό αριθμό των κλοπών και διαρρήξεων αυτοκινήτων. Στο εξωτερικό πάντως, το συγκεκριμένο «σπορ» ανθεί. Το 2014, με ηλεκτρονικά μέσα κλάπηκαν περισσότερα από 6.000 αυτοκίνητα στο Λονδίνο, αριθμός που αντιστοιχεί στο 42% των συνολικών κλοπών οχημάτων στην πόλη. Τα περισσότερα είχαν ηλεκτρονικό κλειδί. Και σύμφωνα με τους ειδικούς όσο πιο «εξελιγμένο» τεχνολογικά είναι ένα όχημα και συνδέεται με το Ιντερνετ, τόσο πιο ευάλωτο είναι σε επιθέσεις. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, οι εγκληματίες μπορούν με 25 ευρώ να αγοράσουν online συσκευή που τους επιτρέπει να δημιουργήσουν αντικλείδι για αυτοκίνητα μάρκας, τα περισσότερα από τα οποία ανοίγουν με ηλεκτρονικά κλειδιά.

Οπως λέει στην «Κ» ο κ. Πυθαγόρας Χατζηανδρέου, κλειδαράς αυτοκινήτων, πιο «ευάλωτα» είναι τα αυτοκίνητα με κλειδιά που δεν έχουν λάμα. «Εμάς τους κλειδαράδες οι προμηθευτές μας μας ελέγχουν συνέχεια, ζητούν άδειες, έχουμε πιστοποιημένα μαγαζιά. Στο Ιντερνετ όμως γίνεται όργιο. Μπορείς να βρεις διάφορα μηχανήματα».

Σύμφωνα με τον ίδιο πάντως, οι περισσότερες διαρρήξεις και κλοπές αυτοκινήτων που αποδίδονται στην «τεχνολογία» είναι συνήθως αποτέλεσμα απλής αντιγραφής του κλειδιού από κάποιον επιτήδειο στον οποίο το εμπιστευτήκαμε, παρκαδόρο, φανοποιό... «Κοινώς, συνήθως ανοίγουν το αυτοκίνητό μας με το ίδιο μας το κλειδί. Εγώ που είμαι επαγγελματίας πάντως κάνω 20 λεπτά και μισή ώρα να ανοίξω ένα αυτοκίνητο».Περισσότερα πατήστε εδώ :www.kathimerini.gr/844019/article/epikairothta/ellada/diarrh3eis-aytokinhtwn-a-la-xoyntini